Moet je voor je werk regelmatig acquisitiegesprekken voeren? En heb je hier nog niet veel ervaring mee, of is om een andere reden het voeren van een acquisitiegesprek nog niet jouw specialiteit? Dat is natuurlijk heel normaal. Nu is het wel zo dat bijna alles te leren valt, dus ook het voeren van dit soort gesprekken. Gezien het belang dat er van af hangt is het wel zo slim om niet door schade en schande wijs te worden, maar door een paar trainingen te volgen bij een expert die hierin gespecialiseerd is. Dit is trouwens ook handig om te doen als je al wat meer ervaring hebt met acquisitiegesprekken. Dit om even je kennis op te frissen of nieuwe trucs te leren.
Wat je tijdens een acquisitietraining leert
Elke acquisitiespecialist heeft weer net iets andere invalshoeken en aandachtspunten. Toch mag je als je een training volgt er vanuit gaan dat je bijvoorbeeld leert hoe je een goed acquisitiegesprek eigenlijk moet beginnen. Een goede eerste indruk is immers cruciaal. Verder hoort aan bod te komen hoe je een langlopende relatie met een zakenpartner onderhoudt en hoe je dus het maximale uit een dergelijke relatie haalt.